Funcții vacante

Lista candidaților admiși la proba scrisă – 24.10.2019

Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene al Republicii Moldova comunică urmatoarele:

1. Proba scrisă se va desfăşura la data de 24 octombrie 2019, ora 13.30 la sediul central al Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, str. 31 August 1989, 80, mun. Chişinău, etajul I.
Candidatii se vor legitima сu buletinul de identitate.
Pentru informaţii suplimentare:
Tel. 578 281 / 578 333
e-mail: sruc@mfa.gov.md

2. Lista candidaţilor admişi la proba scrisă în cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, demarat la 18.09.2019.

Serviciul probleme speciale - Specialist principal (temporar vacant) - 1 post

  1. POSTOLACHI Oleg
  2. CIUMAC Roman
  3. GOREAINOV Victoria
  4. BEIU Vladimir

 

 

Selectarea Secretarului General al MAEIE - 04.10.2019

La data de 1 octombrie 2019 a avut loc etapa de interviu pentru ocuparea funcției publice vacante de Secretar General al Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene.

La concurs au fost depuse 7 dosare, iar la interviu au fost admiși 4 candidați, dintre care cel mai mare punctaj a fost acumulat de către domnul Eugen Revenco (CV-ul poate fi consultat aici).

Comisia specială de evaluare și concurs

 

 

 

Concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante în cadrul MAEIE - 18.09.2019

Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene al Republicii Moldova anunţă concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante:

 

Specialist principal (temporar vacantă) – 1 post

Serviciul probleme speciale

 

Sarcinile de bază:

  • Asigurarea elaborării direcțiilor principale, obiectivelor şi planurilor de activitate a serviciului;
  • Întocmeşte documente referitoare la activitatea serviciului: rapoarte de activitate, informaţii tematice, analize etc.;
  • Asigurarea măsurilor de integritate instituțională;
  • Asigurarea cooperării şi coordonării cu subdiviziunile ministerului pe dimensiunea diplomaţiei economice;
  • Elaborarea deciziilor şi realizarea activităților privind prevenirea corupției, evaluarea riscurilor de corupție în aparatul central, misiunile diplomatice şi consulare;
  • Asigurarea protecției informațiilor atribuite la secret de stat, conform prevederilor legale în vigoare;
  • Elaborarea şi aprobarea nomenclatoarele subdiviziunilor de informații ce urmează a fi secretizate şi nomenclatoarele funcțiilor colaboratorilor cărora urmează să li se perfecteze dreptul de acces la secretul de stat, Nomenclatorului informațiilor atribuite la secret de stat, etc.;
  • Organizarea instruirii persoanelor cu privire la protecţia informaţiilor atribuite la secret de stat şi asigură semnarea de către persoana vizată a Angajamentului de confidenţialitate, a Autorizaţiei de acces la secret de stat de forma corespunzătoare şi a Fişei individuale de instruire;

 

Salariul de funcţie:

Conform prevederilor Legii nr. 270 din 28.11.2018 cu privire la sistemul unitar de salarizare în sistemul bugetar.

 

Condiţiile de participare la concurs

 

Condiţii de bază:

  • Deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
  • Posedă limba română;
  • Cunoașterea unei limbi de circuit internațional (nivelul B1), cunoaşterea adiţională a altor limbi străine, va fi considerată un avantaj (prezentarea certificatelor şi/sau adeverinţelor de confirmare este obligatorie);
  • Se bucură de toate drepturile politice şi civile prevăzute de Constituţia Republicii Moldova;
  • Lipsa antecedentelor penale, sau altor restricţii legale de a ocupa funcţii publice;
  • Capacitate deplină de exerciţiu;
  • Neîmplinirea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
  • Aptitudinea, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
  • Deținerea studiilor necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă.

 

Cerinţe specifice:

Studii: superioare de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul dreptului, relațiilor internaționale, istorico-arhivistic, administrației publice, științelor socio-umane.

Experienţă  profesională: Un an de experiență profesională în domeniu sau în serviciul public.

Disponibilitate pentru efectuarea deplasărilor de serviciu (de lungă şi scurtă durată).

Cunoştinţe:

  • cunoașterea legislaţiei Republicii Moldova în domeniul arhivistic şi cel de secretariat;
  • cunoaşterea politicilor şi procedurilor arhivistice;
  • priorităţile politicii externe a Republicii Moldova;
  • cunoaşterea sistemului și structurii instituțiilor serviciului diplomatic al Republicii Moldova;
  • cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Acces, PowerPoint, Internet.

Abilităţi: Aptitudini solide în lucrul cu informaţia (fixarea exactă şi calitativă a informaţiei, analiza şi sinteza informaţiilor), abilităţi de comunicare, consultare, prezentare, eficiență, instruire, lucru în echipă.

Atitudini/Comportamente: Spirit de iniţiativă, observație, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, respect, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Locul depunerii documentelor de participare la concurs:

Sediul MAEIE/Adresa: Str. 31 August 1989, nr. 80, MD–2012, mun. Chişinău.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă Dosarul de concurs, care va include: 

  1. formularul de participare;
  2. * copia buletinului de identitate;
  3. * copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
  4. copia carnetului de muncă (după caz), autentificată la locul de muncă;
  5. certificatul medical;
  6. cazierul judiciar, care poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum de 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător sub, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire;
  7. CV-ul candidatului.

* Copiile documentelor prezentate se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor sau pot fi autentificate la notar. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului (candidatul se prezintă cu 30 min înainte de ora anunţată), sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.

Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul de concurs - 7 octombrie 2019 (inclusiv).

Persoana de contact – Nicolae COJUHARI, secretar al Comisiei de evaluare şi concurs;

telefon: 022 578 307; e-mailsruc@mfa.gov.md

Concursul va fi organizat  conform Regulamentului „Cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs”, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 şi va include: examinarea dosarelor depuse, proba scrisă şi interviul.

În cadrul probei scrise se va aprecia şi nivelul cunoaşterii limbilor străine de către candidaţii la post.

Lista candidaţilor admişi la concurs, informaţia despre data şi ora desfăşurării probei scrise şi a interviului vor fi plasate pe pagina web a MAEIE - www.mfa.gov.md, precum şi va fi adusă la cunoştinţa fiecărui candidat admis la proba scrisă/la interviu.

 

Cadrul normativ şi bibliografia în baza cărora vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu:

Instrumente internaţionale şi acte legislative/normative:

  1. Convenţia de la Viena cu privire la relaţiile diplomatice, din 18.04.1961;
  2. Convenţia de la Viena cu privire la relaţiile consulare, din 24.04.1963;
  3. Constituţia Republicii Moldova, 29 iulie 1994;
  4. Legea cu privire la Guvern nr.136/2017;
  5. Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  6. Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  7. Legea nr. 100 /2017 cu privire la actele normative;
  8. Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
  9. Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
  10. Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  11. Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
  12. Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116 din 19.07.2018;
  13. Legea nr. 982 din 11.05.2000, privind accesul la informație
  14. Legea nr. 761 din 27.12.2001 cu privire la serviciul diplomatic;
  15. Legea nr. 880-XII din 22 ianuarie 1992 privind Fondul Arhivistic al Republicii Moldova;
  16. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova din 27 mai 1992 nr. 352 privind Regulamentul Fondului arhivistic de stat;
  17. Legea nr. 245 din 27.11.2008 cu privire la secretul de stat;
  18. Hotărîrea Guvernului nr. 1176 din 22.12.2010 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la asigurarea regimului secret  în cadrul autorităţilor publice şi al altor persoane juridice
  19. Hotărîrea Guvernului RM nr. 201 din 11.03.2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  20. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, aprobat prin Hotărîrea guvernului nr. 697/2017.
  21. Hotărîrea Guvernului nr.618 din 05.10.1993 pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de  secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova

 

Concurs pentru ocuparea funcţiei publice de Secretar General în cadrul MAEIE - 04.09.2019

 

Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene al Republicii Moldova anunţă  concurs pentru  ocuparea  funcţiilor publice/diplomatice  vacante:  

 

Secretar General al Ministerului

 

Scopul general al funcției

Contribuirea la realizarea misiunii şi a obiectivelor strategice ale ministerului prin promovarea şi aplicarea unui management performant, prin realizarea eficientă a legăturilor funcţionale dintre subdiviziunile şi structurile organizaţionale din sfera de competenţă a ministerului.

Sarcinile de bază:

  • asigurarea elaborării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale ministerului, a programelor şi planurilor ministerului;
  • coordonarea activității subdiviziunilor aparatului central al ministerului, a structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a ministerului;
  • asigurarea procesului de monitorizare, evaluare şi raportare a executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale ministerului;
  • controlul executării actelor normative care au fost iniţiate de minister;
  • asigurarea elaborării proiectelor de acte normative;
  • asigurarea avizării proiectelor de acte normative care au tangenţă cu domeniile de activitate date în competenţa ministerului;
  • coordonarea procesului de asigurare a ministerului cu personal, menținerea și dezvoltarea acestuia.

 

Salariul funcţiei:

Conform prevederilor Legii nr. 270 din 28.11.2018 cu privire la sistemul unitar de salarizare în sistemul bugetar.

 

Condiţiile de participare la concurs:

 

Condiţii de bază:

a)  deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b)  posedă limba română;

c)  are studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

d)  se bucură de toate drepturile politice şi civile prevăzute de Constituţia Republicii Moldova;

e)  este apt din punct de vedere al stării sănătăţii;

f)   are capacitate deplină de exerciţiu;

g)  nu a împlinit vârsta de 63 de ani;

h)  în ultimii 5 ani nu a fost destituit dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) din Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

i)   nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;

j)   nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;

k)  nu are interdicţia de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate;

l)   are înaltă competență profesională;

m) are reputație ireproșabilă.

 

Cerinţe specifice:

 

Experienţă profesională:

Minim 10 ani în domeniul/domeniile specifice sferelor de competență ale ministerului, dintre care minim 3 ani de experiență managerială în funcții de conducere;

 

Cunoştinţe: cadrul normativ în domeniile de competență ale ministerului și din serviciul public; administrație publică; management public; management organizaţional; politici publice; limbă de circulaţie internaţională – nivel avansat C1 (Legea 761/27.12.2001; verificare în cadrul concursului). Cunoaşterea altor limbi de circulaţie internaţională va constitui un avantaj.

Disponibilitate pentru efectuarea deplasărilor de serviciu (de lungă şi scurtă durată).

 

Abilităţi: gândire critică, analiză şi sinteză; planificare; organizare; luare a deciziilor; motivare; control; comunicare; lucru în echipă; de operare la calculator (Word, Excel, PowerPoint, Internet).

Atitudini/comportamente: integritate; respect pentru drepturile omului, nediscriminare şi egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; iniţiativă; perseverenţă; creativitate; corectitudine; ținută morală și vestimentară ireproșabilă; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.

 

Dosarul de participare la concurs, care va conține:

a) scrisoarea de motivare (maxim 300 cuvinte);

b) curriculum vitae;

c) copia buletinului de identitate;

d) copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;

e) declarația pe propria răspundere că nu are interdicția de a ocupa o funcție publică;

f)  declarație pe proprie răspundere privind corespunderea din punct de vedere al stării de sănătate, precum și lipsa antecedentelor penale rezultate din infracțiuni săvîrșite cu intenție (se anexează).

 

Modalitatea de depunere a dosarelor:

a)     personal sau prin poștă la adresa - Str. 31 August 1989, nr. 80, MD – 2012, mun. Chişinău, Republica Moldova. Orarul de lucru: luni-vineri / 08.00-17.00, pauză 12.00-13.00;

b)     prin e-mail - ion.coser@mfa.gov.md .

 

Copiile documentelor prezentate de către candidați vor fi înaintate împreună cu documentele originale pentru a se verifica veridicitatea lor sau vor fi autentificate notarial.

 

În situația în care dosarul de concurs se depune prin e-mail, candidatul va prezenta la data interviului documentele în original sau în copii autentificate notarial.

 

Perioada de depunere a dosarelor de concurs: 04 - 13 septembrie 2019 (inclusiv).

Persoana de contact – Ion COȘER, secretar al Comisiei de concurs;

telefon :  578 207 ; e-mail – ion.coser@mfa.gov.md .

 

Concursul va fi organizat  în conformitate cu Regulamentul Comisiei de evaluare și concurs al Ministerului afacerilor externe și integrării europene și va include:

  • competiția dosarelor;
  • proba interviului.

Lista candidaţilor admisi la concurs, informaţia despre data şi ora desfăşurării  interviului vor fi plasate pe pagina web a MAEIE www.mfa.gov.md, precum şi va fi adusă la cunoştinţa fiecărui candidat admis  prin e-mail.

 

BIBLIOGRAFIA CONCURSULUI:

 

Instrumente internaţionale:

  1. Convenţia de la Viena cu privire la relaţiile diplomatice din 18 aprilie 1961;
  2. Convenţia de la Viena cu privire la relaţiile consulare din 24 aprilie 1963;
  1. Convenţia de la Viena cu privire la dreptul tratatelor din 23 mai 1969;
  2. Convenţia de la Viena cu privire la dreptul tratatelor între state şi organizaţii internaţionale sau între organizaţii internaţionale din 21 martie 1986;
  3. Convenţia de la Viena cu privire la succesiunea statelor la tratate din 23 august 1978;
  4. Acordul de parteneriat şi cooperare dintre Comunităţile Europene şi statele lor membre, pe de o parte, şi Republica Moldova, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 28 noiembrie 1994;
  5. Acordul de Asociere între Republica Moldova, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 27 iunie 2014;
  6. Planul de acţiuni Uniunea Europeană - Republica Moldova, Bruxelles 22 februarie 2005;
  7. Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, New York 10 decembrie 1948;
  8. Instrumente internaţionale în domeniul drepturilor omului;
  9. Carta Organizaţiei Naţiunilor Unite, San Francisco 26 iunie 1945;
  10. Statutul Consiliului Europei, Londra 5 mai 1949;
  11. Tratatul de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007.

 

Acte normative:

  1. Constituţia Republicii Moldova;
  2. Programul de activitate al Guvernului Republicii Moldova (aici);
  3. Legea cu privire la Guvern nr.136/2017;
  4. Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  5. Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  6. Legea nr. 100 /2017 cu privire la actele normative;
  7. Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
  8. Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
  9. Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  10. Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
  11. Legea nr.98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
  12. Legea nr.5/2006 cu privire la asigurarea egalității de șanse între femei și bărbați;
  13. Legea integrităţii nr.82/2017;
  14. Legea nr.982/2000 privind accesul la informaţie;
  15. Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern;
  16. Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018;
  17. Hotărârea Guvernului nr.911/2016 ”Pentru aprobarea Strategiei privind reforma administraţiei publice pentru anii 2016-2020”;
  18. Hotărârea Guvernului nr. 33/2007 “Cu privire la regulile de elaborare şi cerințele unificate față de documentele de politici”;
  19. Hotărârea Guvernului nr.595/2017 “Pentru aprobarea structurii-tip a Regulamentului privind organizarea şi funcționarea ministerului”;
  20. Hotărârea Guvernului nr.201/2009 “Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”;
  21. Hotărârea Guvernului nr.610/2018 ”Privind aprobarea Regulamentului Guvernului”;
    Manuale/Materiale informative/metodice în domeniul managementului;
  22. Acte normative/programe/planuri din domeniile de competență ale ministerului;
    Rapoarte analitice/de evaluare în domeniile de competență ale ministerului (OCDE, SIGMA, Banca Mondială etc.).

 

Acte normative în domeniul relaţiilor internaţionale şi în domeniul de specialitate (minim obligatoriu):

  1. Legea nr. 761-XV din 21 decembrie 2001 cu privire la serviciul diplomatic;
  2. Regulamentul privind activitatea misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova, aprobat prin Hotărîrea Guvernului RM nr. 744 din 29 iunie 2007;
  3. Regulamentul cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 697 din 30 august 2017
  4. Regulamentul privind activitatea administrativ-financiară a instituţiilor serviciului diplomatic al Republicii Moldova peste hotare, aprobat prin Hotărîrea Guvernului RM nr. 987 din 11 august 2003;
  1. Legea nr. 419-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la datoria publică, garanţiile de stat şi recreditarea de stat
  2. Legea nr. 112-XVI din 22 mai 2008 privind aprobarea Concepţiei securităţii naţionale a Republicii Moldova;
  3. Legea nr. 1134-XII din 4 august 1992 cu privire la statutul misiunilor diplomatice ale statelor străine în Republica Moldova;
  4.  HG nr. 511 din 25.04.2016 „Cu privire la aprobarea Strategiei naţionale de atragere a investiţiilor şi promovare a exporturilor pentru anii 2016 – 2020” (SNAIPE);
  5.  Ordinul comun nr. 144–b–12 din 20 februarie 2017cu privire la realizarea priorităţilor diplomaţiei economice, optimizarea şi eficientizarea activităţii birourilor (secţiilor) comercial-economice în cadrul misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova peste hotare, precum şi interacţiunea acestora cu autorităţile publice.

 

Bibliografie:

  1. N Bayne & S Woolcock, The New Economic Diplomacy: Decision-Making and Negotiation in International Economic Relations, third edition 2011;
  2. N Bayne, Staying Together: The G8 Summit Confronts the 21st Century, 2005
  3. P. Bergeijk, M. Okano-Heijmans, J. Melissen, Economic diplomacy: economic and political perspectives, Martinus Nijhoff Publishers, 2011
  4. P. Bergeijk, S. Brakman, The gravity model in international trade: advances and applications., Cambridge University Press, 2010
  5. R J.Berndsen, W J. Jansen, P. Bergeijk, The economics of the euro area: macroeconomic policy and institutions., Edward Elgar, 2000
  6. G C. Hufbauer, Economic sanctions reconsidered, Peterson Institute for International Economics, 2009
  7. J Odell, Negotiating the World Economy, 2001;
  8. J Spero & J Hart, The Politics of International Economic Relations, sixth edition, 2003;

 

Resurse internet recomandate:

Jurisprudența Organizației Mondiale a Comerțului    (https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/ai17_e/ai17_e.htm) ;

 

FORMULARUL DE PARTICIPARE LA CONCURSUL PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI VACANTE POATE FI DESCĂRCAT AICI.

Agenda

There are no items yet.

Subscribe to Agenda